Bent u inwoner van de gemeente Zaanstad, Wormerland of Oostzaan? Heeft u een probleem met een organisatie of een instantie en komt u daar niet uit? Weet u niet bij wie u aan kunt kloppen voor het oplossen van uw probleem of voor het antwoord op een vraag of verzoek?

Dan kunt u de hulp inroepen van het Ombudsteam van de PvdA Zaanstreek, ook wanneer u geen lid bent van onze partij.
Het Ombudsteam probeert dan samen met u een oplossing of de goede weg naar een oplossing te vinden. Uitgangspunt daarbij is dat het Ombudsteam met u meedenkt en u op weg helpt, maar het probleem niet van u overneemt.  Het is de bedoeling dat u zoveel mogelijk zelf aan de slag blijft om een oplossing van uw probleem of een antwoord op uw vraag te verkrijgen.  Wij willen u vooral bijstaan en raad geven.

U kunt het Ombudsteam bereiken op telefoonnummer 06 579 77 181 en per e-mail ombudsteam@pvdazaanstreek.nl

Onze werkwijze als Ombudsteam:

1. Wanneer u ons nummer belt, of ons een e-mail stuurt, krijgt u contact met een van de coördinatoren van het Ombudsteam. Deze probeert eerst een globaal beeld te krijgen van het probleem waar u een oplossing voor zoekt.
  2. Na het eerste contact met de coördinator zullen één of twee leden van ons Ombudsteam  met u in gesprek gaan. Zij proberen het probleem goed in kaart te brengen, een oplossing aan te dragen of naar een instantie of persoon verwijzen, die een oplossing dichterbij kan brengen.
  3. Voor onze hulp hoeft u niets te betalen.
  4. Het Ombudsteam doet zijn uiterste best om u op een goede wijze bij te staan en raad te geven, maar kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de gevolgen van de gegeven adviezen.
  5. Het spreekt vanzelf dat wij alle informatie vertrouwelijk behandelen

ombudsteam sfeerfoto

Het Ombudsteam

We beschikken over een uitgebreid Ombudsteam met veel deskundigheid op verschillende terreinen. Wanneer het probleem ook om een politieke oplossing vraagt, schakelt het Ombudsteam zijn netwerk in: het landelijke Ombudsteam van de PvdA, raadsleden, Wethouders, statenleden, Tweede- en Eerste Kamerleden en zelfs onze mensen in het Europees parlement, als het moet!

Het Ombudsteam maakt zoveel mogelijk gebruik van bestaande voorzieningen, zoals sociale wijkteams, sociale raadslieden, de rechtswinkel of de vakbond.

Waar ben je naar op zoek?